Spora zaman yaratın

Aralık 21, 2014 0 Comments A+ a-


 

   Herkesin ortak isteği değil midir formda kalmak. Fazlalıklarından memnun olan insanlar var mıdır acaba merak ediyorum. Bence YOK. Ben memnunum diyense fazlalıklarını veremeyen, bunu yapmak için zamanı ya da hırsı olmayan insanlardır. Onlarıda takdir ediyorum. Bir şekilde bu hallerinden memnunlar ama eminim sihirli değnekleri olsa kendilerini forma sokarlar. Hayır böyle kalıcam demezler.

  Konumuza dönecek olursak evet formda kalmak istiyoruz fakat bunun için yeteri kadar çaba gösteriyor muyuz? Kendi adıma söylüyorum kesinlikle hayır. Tek yaptığım yemek yemeği biraz ertelemek belki biraz yürümek, arada başlayıp bıraktığım spor aktivitelerini saymak bile istemiyorum.

  Sonuç olarak inanıyorum ki bir çok kişi erkek ya da kadın fark etmez aynı durumdayız. Şimdi herkesin çok kolaylıkla yapabileceği bir egzersizle tanıştırıyorum sizleri.

   Haydi !! Güne Merhaba Egzersizine başlayalım.





SABAH ESNEMESİ
 Yatakta bağdaş kurarak oturun, sırtınızı dikleştirin ve ellerinizi serbest bir şekilde ellerinizin üstüne koyun. Kollarınızı başınızın üzerine kaldırın, bileğinizden tutarak sağa ve sola doğru bedeninizi esnetin. Her bir tarafa doğru esnerken beş kere derin nefes alın.

DİKKAT! : Egzersizlere geçmeden önce vücudu mümkün olduğunca esnetmek ve ısıtmak çok önemli



KOLLARI VE BACAKLARI ÇALIŞTIRIN
  Yatakta dengeli şekilde ayağa kalkın. Sağ bacağınızı dizlerinizden tutarak kaldırabildiğniz kadar yukarı kaldırın. Parmak uçlarınız gergin şekilde zemini göstersin. Beş kere derin nefes alın ve diğer bacağa geçin. (2) İki kolunuzu birden V şeklinde yukarı kaldırın. Sağ bacağınızı kıvırarak ayak tabanınızı sol dizinin hizasına koyun. Beş kere derin nefes almayı unutmayın ve diğer bacağa geçin.



GERGİN KASLAR İÇİN
Yatağın yanında ayakta durun ve ellerinizle kenarında tutun. Bu esnada bacağınız ve sırtınız gergin şekilde durmalı. Beş kere derin nefes alın. Ardından yavaşça ayağa kalkın, kollarınızı ve bacaklarınızı serbest şekilde biraz salladıktan sonra hareketi tekrar edin.



KARIN KASLARI UNUTULMASIN
Yatağın üzerinde şınav pozisyonu alın. Dirseklerinizi yatağın üzerinde olsun ve parmak uçlarınızda yükseltin. Beş kere derin nefes alın.



KAPANIŞ HAREKETİ
Bacaklarınızı açarak yatağın üzerinde dikilin. Sağ bacağınızı 90 derecelik açıyla kırın, sol bacağınız ise mümkğn olduğunca gergin durmalı. Sol eliniz sol bacağınızın üzerine gelecek şekilde yana doğru esneyin. Bu esnada sağ kolunuzu gergin şekilde yukarı kaldırın. Beş derin nefesten sonra hareketi değiştirin.

 Bütün yazımı sonuna kadar okuyanların gözlerinden öperim .

Kaynaklar: Cosmopolitan