Doğru Yürümeye Var mısınız ?

Aralık 26, 2014 0 Comments A+ a-

                       
     
   
       
    Bugünün konusu yürümek. Hayır! "her gün günlük yürüyüş yapmak şöyle önemli, böyle önemli" demeyeceğim. "Nasıl yürüyorsunuz ?" diye soracağım sadece. Yürüşümüz bana kalırsa her şeyimiz. Kendimize güvenimiz, tarzımız. Üstümüze giydiğimiz basit bir kazak bile iyi bir duruşla farklı duruyor. Hani derler ya "kıyafetin askısı kendinsin". İşte biz o askı ile ilgileneceğiz bugün.

           
         Kambur durmaktan nefret ediyorum fakat kendimi o durumda yakaladığım zamanlarda olmuyor değil.
Uğurkan Erez'den duyduğum "başından bir iple tavana bağlıymış gibi yürü" sloganını uyguluyorum. Gerçekten işe yarıyor. 
          Kısacası doğru yürüyerek bile hayatınızın tamamen değişecek olması. "Hadi canım" demeyin. Bunu ben değil uzmanlar söylüyor. "Yürüyüş diyeti" diye bir yöntem olduğunu da belirteyim. 
Pek çoğumuz doğru yürümeyi bilmiyoruz. Doğru yürümenin getirilerinden bahsedeyim ve bu konun önemini biraz daha vurgulayam.

- Kaslarımız uyum içinde çalışıp uzar.
- Daha enerjik gözükürsünüz.
- Kafanıza, kalbinize ve kalçanıza iyi gelir.
- Fazla kilolarınızdan kurtulursunuz

Aynı zamanda doğru yürümek, doğru nefes almamıza yardımcı oluyor.

Öyleyse şimdi Walkactive Tekniği ile tanışalım. Bunu yapabilmeniz için spor salonuna gitmenize gerek yok ya da günde yarım saat yapmanıza gerek yok. Günlük hayatınıza uygulayarak da istediğiniz sonuca ulaşabilirsiniz.
Bu tekniği öğrenmek istiyorsanız, benim yaptığım gibi hemen d&r ' a koşuyorsunuz ve şu kitabı satın alıyorsunuz.


Not:
Kısaca anlatmak gerekirse bir ayağınızı diğer ayağınızın önüne atarak yapılan "manken yürüyüşü" fakat bunu öyle alelade yapmıyorsunuz. İlgileniyorsanız kitabı okumanızı tavsiye ediyorum.

Doğru Yürüme:

İlk önce dik durmakla başlayalım. Sonra, kafanızda bir çizgi belirleyin ve ipte yürüyen bir cambaz olduğunuzu hayal edin. Ayağınızı yere koyarken bir anda tüm tabanınızla basmayın.Önce ayak parmaklarınızı sonra tabanınızı basın. Mankenleri taklit etmeye çalışmayın ama örnek alın.

Yürüyüşünüzü düzgün hale getirene dek ayna karşısında pratik yapın. Yumuşak, hafif ve doğal hareket edin. Elde çanta taşımak kollarınızın boş görüntüsünü engeller hem de canlılık ve hareketlilik kazandırır.