Ana içeriğe atla

Film Arşivi




             Bu hafta yepyeni yılımızın yeni filmleri ile çok eski yılların filmlerini sizlere sunmaya hazırım. Başlamadan önce film seyretmenin hayatımdaki yerinden sizlere bahsetsem fena olmaz. Film izlerken kendimi kaybediyorum desem yeridir. İzleyeceğim filmi de ne yalan söyleyeyim titizlikle seçiyorum. Oyuncuları, yönetmeni daha sonra konusu, hepsi önemli. Üçünden de geçer not alırsa değmeyin keyfime. Hıı tabii tabiri caizse beynimi akıtmak istediğim zamanlar da oluyor. Öyle zamanlarda ne olursa izle mantığı ile açıyorum bir tane. Film izlerken hayatımda hiç uyuyakalmadım dicektim ki kampa gittiğim o yaz geldi aklıma. Yorgunluktan izleyememiştim Kaptan Sparrow'u. Eee tekrardan izlememin etkisi de mutlaka vardır.
            Lafı uzattıkça uzatacağa benziyorum . En iyisi devamını gelecek haftalara saklayıp filmlere geçeyim. 


I ORİGİNS - KÖK 


Vizyon Tarihipek yakında (1s 46dk
Yönetmen:Mike Cahill (II)
Oyuncular:Michael Pitt, Brit Marling, Astrid Berges-Frisbey
TürDram , Bilimkurgu
ÜlkeABD

2015 senesinin bomba filmlerinden. Konusundan nasıl bahsetsem bilemiyorum. İpucu vermeden birkaç cümle kurabilsem kafi olacak. Gözlerle ilgili bir saplantısı olan moleküler biyoloji uzmanının bu saplantısı sayesinde yaşadığı olaylardan bahsediyor. Film içerisinde 2 farklı aşk konu alınmış. Ve biraz da inançlarınızı (dini inancınızı değil) sorgulatacak bir film.
İzlemeden geçilmez.
imdb puanı 7,3
*
Filmi araştırırken de şöyle yorumlara denk geldim. "tamamen illümünati" , "illümünati olduğundan puanı yüksek" .
Buradan cevap vermek istiyorum; her göz simgesine de illümünati demeyin arkadaşım. Filmin konusu "göz". Ne yapsınlar, burun mu vurgulasınlar ? 
*


BEFORE I GO TO SLEEP - UYUYANA KADAR


Vizyon Tarihi (1s 32dk
Yönetmen:Rowan Joffe
Oyuncular:Nicole Kidman, Colin Firth, Mark Strong
TürGerilim
Ülkeİngiltere , Fransa , İsveç

Bu filmden bir önceki Film Arşivi  yazısında bahsetmiştim. Filmin konusu çokta aman aman sayılmaz. Daha önce Memento adlı bir filmde de böyle bir konu işlendiğini görmüştük.. Memento ile kıyaslanacak düzeyde olmadığını söylemeliyim. Fakat oyuncu kalitesiyle dikkat çekiyor. Filmde her sabah uyandığında hafızası silinen bir kadının yaşadığı karmaşa anlatılıyor. 
imdb puanı 6,2



NORMA JEAN & MARİLYN - MARİLYN VE BEN

 Yönetmen:   Tim Fywell
 Senaryo:     
 Müzik:          Christopher Young
 Süre:            135 dk
 Tür:              BiyografiDram
 Ülke:            Ingiltere, ABD 

Haydi gelin hep beraber 1996'a gidelim. Bakalım Marilyn Monroe'nun bu biyografik filmini o yıllarda nasıl yorumlamışlar. Hepimiz az çok biliriz Marilyn'i. Filmlerini izlemişsizdir diye düşünüyorum. Fakat bu filmde biraz da Norma Jean yani Marilyn'in önceki yaşamını görüyoruz. İtiraf edeyim bu filmin varlığından 2-3 hafta öncesine kadar haberim yoktu ve yine itiraf edeyim hala izleyebilmiş değilim. O yüzden güzel olup olmadığını bilmiyorum. Şöyle bir yorum yapmam gerekirse; Marilyn Monroe filmleri imbd ' den bu kadar puan alamıyor. Onun için 6,2 gayet iyi bir puan. Bu yüzden izlediğimize değeceğini düşünüyorum.


imdb puanı 6,2



TRANSCENDENCE - EVRİM


Vizyon Tarihi (1s 53dk
Yönetmen:Wally Pfister
Oyuncular:Johnny Depp, Rebecca Hall, Paul Bettany
TürBilimkurgu , Gerilim
ÜlkeABD , İngiltere
 Kaçırılamayacak kadar güzel bir filmdi. Sıkı sinema severler elbette kaçırmadı. Filmde üst üste şaşırtıcı olay örgüsü filmin sonuna kadar devam ediyor. Dur durak yok. Bilinç ve üst bilinci konu almış film gelecekte olabilecekleri kurgulamış ve iyi iş çıkarmış. Düşününce gerçekten değişimlere insanlığın  hazır olmadığını hepimiz görebiliyoruz. Fakat herkeste bi inkar havası var. İzleyin de görün bakalım insanlar değişimlere nasıl tepki veriyormuş. İnsanlar bir görmediklerinden, iki anlamadıklarından korkar. Benden de size özlü söz olsun.
imdb puanı ise 6.3 (AZ)

GRAND BUDAPEST HOTEL - BÜYÜK BUDAPESTE OTELİ


Vizyon Tarihi (1s 40dk
Yönetmen:
Oyuncular:Ralph FiennesTony RevoloriF. Murray Abraham devamı...
TürKomedi , Dram , Polisiye
Ülkeİngiltere , Almanya

Biraz modumuzu yükseltelim; stresimizi, derdimizi, işimizi gücümüzü ve derslerimizi bir kenara koyalım, hatta hayatı bile rafa kaldırıp 2 saat boyunca bu filme kitlenelim. Eee daha başka ne diyeyim? Haydi izleyin !
imdb puanı 8.2 

Bu hafta da bu kadar tavsiye yeter diyelim mi? Diyelim.
İyi seyirler.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Temiz İçerikli Ürünlere Mer'aba (!)

   Merhaba sevgili Heranyegane okuyucuları :)  Bugün sizlere faydalı olacağını düşündüğüm bir konu ile karşınızdayım. Tüm hemcinslerimin derdi ileriki yaşlarda daha iyi görünmek değil mi? İleride bile değil her an hatta şimdi , şu an iyi görünmek!! !!!   " Bu yüzünden de en iyi yatırım cildinize yaptığınız yatırım "   diyorum ben :)     Özellikle 40'lı yaşlarda cildimizin çok daha iyi görünmesi için şimdiden hem beslenmemize hem kullandığımız ürünlere dikkat etmemiz gerekiyor. Spora vs. hiç girmiyorum bile. Kızlar işimiz çok zor onu biliyoruz di mi? İyi veya sağlıklı olmak hiç kolay değil. Ben şahsen sadece 1 gün boyunca %100 sağlıklı beslenebiliyorum.  Da-ya-na-mı-yo-rum! Neyse bunları geçelim.   Artık dönem içeriği temiz ürünler kullanma dönemi. Sheido, Clarins, Bobbibrown, Lacome vs. gibi kozmetik firmalarının cilt bakımı ürünlerinden uzak durma vakti. Gelelim temiz içerikli ürün dediğimiz zaman aklımıza gelen ilk sorulara.. Peki diğer markalar kadar etk

İlk çekilişi baş-la-tı-yo-rum..

Şunun sevimliliğini görüyor musunuz? Bu tatlı mı tatlı panda ile birlikte mutlulukla  ilk çekilişimi başlatıyoruzzzz.. . Kaç tane çekilişe katıldım vallahi sayamadım. Hiç birini kazanamadım. Ama çekilişin açıklanacağı anı beklemek ve açıklanan isme bakmak epey heyecanlı oluyor. Kazanamamış olsam bile ben bu heyecanı seviyorum. Sizler için yeni bir heyecan başlatıyorum aslında bu süreçte ben daha çok heyecanlı olucam, biliyorum. Mazur görün. Tekrar belirteyim, anket sonucuna göre seçtim hediyeleri. Katılım için de ayrıca teşekkür ederim herkese. Heranyegane'nin ilk çekilişi!! Bence katılın millet. Heranyegane ismini nasıl bulduğumu da anlatıcam sizlere. Arada böyle sohbet yazıları yazıyorum ya onların arasına sıkıştıracağım. HEDİYELER Görsellerini de bu şekilde eklemiş oldum. Umarım kazanan kişi severek okur ve kitabını okurken mum odasına hoş bir hava katar.  * Ayrıca çekilişime minik bir kozmetik kutusu ekleyeceğim. Herkesin gönlü olsun d

ZAYIFLAMANIN EN KOLAY YOLLARI

Biz kızlar hayatımızın belki de %80'inde diyetteyiz öyle değil mi? Aslında diyet yapmadan sadece ufak detaylara dikkat ederek zayıflamak ve zayıf kalmak mümkün  Önce sağlığımız için sonra fazla kilolardan kurtulmak için - fast food'u - minimum a indirmek önemli! o çok sevdiğimiz cipsler, asitli ve çok şekerli içecekler... önce minimuma iniyor. sonra vedalaşıyoruz. 2. kural ise ben su içemiyorum demek yok! bol bol su içeceğiz. Vücudumuzu içeriden de temizlememiz gerekiyor. Su içmek metabolizmamızı da hızlandıracak günde 2-3 litre tüketmemiz gerekiyor. *Suyunuzun içine limon, tarçın, elma katarak içimini kolay hale de getirebilirsiniz. Ayrıca yeşil çay da içerek metabolizma hızınızı arttırabilirsiniz. Gelelim yaptığımız diğer basit bir hataya; hızlı yemek yemek ve çiğnemeden lokmaları yutmak. -Fark etmeden çok hızlı yemek yiyoruz. Onun yerine tatlı tatlı çiğneyerek, yemeğin tadını alarak yemek yersek midemiz mutlu olur ve yediklerimizin sindirimi daha kolay olacağın