Ana içeriğe atla

Kitaplık



        Son günlerde yazıcak konu bulmakta zorluk çekiyorum. Ne paylaşıcağımı şaşırıyorum gerçekten. O yüzden şöyle bir geçmişten bugüne neler yayınlamışım bir baktım ve ne göreyim ? Hiç kitaplardan bahsetmemişim. Bende günümüz gençlerine kapılmaya mı başladım? 
Öyle bile olsa hemen kendime geliyorum. 
Hazır tatildeyiz, sizlerde "ne okusam" demeye başlamış olduğunuzu düşünüyorum ve bende sizlere yardımcı olmak adına 15 tane kitap önerisiyle karşınızdayım. 




Şu an okumakta olduğum iki kitap ile başlayayım;

 Dünya'da Barış - Stanislaw Lem 
Ben böyle ilginç kurgulanmış bir kitap daha okumadım. Hayır, "bu kadar değişik bir konuyu, nasıl okuyucuya bu kadar iyi yansıtabiliyorsun, be adam!" demezler mi? -derler. Kitabımızın  konusunu bilimkurgu ve trajikomik diye genelleyebiliriz. Kitap bir astronotun başına gelen ilginç kazayı anlatıyor. Biraz daha açmak gerekirse bu kaza sonuncunda kahramanımızın beyni ikiye bölünüyor, yani sağ ve sol lop birlikte çalışmayı bırakıyor ve kahramanımızın vücudunu kendi isteklerine göre yönetiyorlar. Daha uysal olan sağ lop kahramanımızla uyum içerisinde yaşarken, sol lop artık kendi iplerini eline almıştır. 

İnci Küpeli Kız - Tracy Chevalier
Ne yalan söyleyeyim kitabın daha başındayım ama bu gece başına geçtiğim anda biteceğine eminim. Böyle sürükleyici bir kitap. Kitabın filmide mevcutmuş benim gibi bir sinemasever nasıl kaçırmış hayret. Film için tıklayın.





Yabancı - Albert Camus
Kitap bittikten sonra üzerine oturup tartışılacak bir kitap. Herkesin kendisini ve hayatını sorgulatacak. Kısacası düşünmeye zorlayan, okunması gereken bir kitap

Gösteri Peygamberi - Chuck Palahniuk
Bugüne kadar okuduğunuz hiçbir kitaba benzemiyor. Günümüz medyasını, yönetilme biçimini eleştiren bir kitap. Tabii oldukça farklı bir yöntemle eleştiriyor. Hiç sıkılmadan okuyacağınız şahane bir kitap


Cehennem - Dan Brown
Bu yazarın aşığı çok fazla, ben "Melekler ve Şeytan" , " Cehennem" olmak üzere iki kitabını okudum.   "Melekler ve Şeytan" bu üstteki kitaptan bir tık daha iyi bu arada keşke diğerininde görselini koysaymışım diyorum. Herneyse. Cehennem hem İstanbul da geçmesiyle hem konusunun gerçeğe daha bir yakın olmasıyla dikkat çekiyor.



Üniversiteye ilk başladığım günlerde, bir hocam üniversiteye geldiniz madem bu kitapları artık okuyun demişti.

Bin Dokuz Yüz Seksen Dört - George Orwell
 Nasıl anlatıyım ki ben bu kitabı sizlere. Şöyle söyleyeyim, 1984 de yazılan bu kitap, şu an içinde olduğumuz durumdan bahsetmiş diyebilirim. İnsanların özgürlüklerinin elinden alındığı bir zamandan. Okumanızı şiddetle tavsiye ediyorum. 

Yüzyıllık Yalnızlık - Gabriel Garcia Marquez
Başka bir büyüleyici kitap. Akrabalar arasındaki ilişkiyi ele almış. Şunu ekleyeyim siz kitap için kararınızı öyle verin;

"birisi kabuk tutmuş yaralarımızı okşamaya başladığında, cırt diye açılıveriyor ve kanamaya başlıyor yeniden oluk oluk..birine teslim olduğumuzda ve içimizi döktüğümüzde, bedenimiz ve ruhumuz kan içinde kalıyor.

o yüzden değil mi içimizi tutmalarımız, birine teslim olmaktan korkmalarımız, ortalıkta gergin ve tedirgin dolanmalarımız?
-anlatsam mı, anlatmasam mı?-kararsızlığımız. - bu sevgi beni acıtır mı? - kuşkularımız.. her zaman seni üzecek birileri olacaktır.

tek yapmamız gereken; sevginin bize vaadettiklerine güvenmeyi sürdürmek, ama kime ikinci defa güveneceğimizi de iyi seçmek."


Uğultulu Tepler - Emily Bronte
Çok önceden okuduğum bir kitap,  bende inanılmaz bir etli bıraktı. Kaç yıl olmuş hala aklımda kalan bir çok bölümü var. Birbirine aşık olan ama zaman içinde farklı yönlere sürüklenen iki insanın aşk öyküsünü anlatıyor.

Ofelya - Lisa Klein
Ne yalan söyleyeyim zamanında kitabın kapağından etkilenip almıştım. Fakat içerisinde hikayesini çok duyduğumuz Hamlet ve Ofelya'nın aşkının öyküsünü anlatıyormuş.

*

Geldik mi Türk yazarlara?




Beyoğlu'nun En Güzel Abisi - Ahmet Ümit
Çıktığı dönem ortalığı kasıp kavurdu. Eminim bir çoğunuz okumuşsunuzdur, okumadıysanız bile haberiniz vardır. İstanbul'un o renkli yüzünden başka bir yüzü olduğunu biliyoruz fakat o yüzüyle hiç tanışmadık. (Tanışmasakta olur) İstanbul'u diğer yüzüyle gösteren keyifli, gizemli bir kitap. Tarlabaşında geçen olaylar hem hüzünlü hem korku dolu. 

Kardeşimin Hikayesi - Zülfü Livaneli
Yine çıktığı dönem ortalığı kasıp kavuran bir kitap daha. Hızlı hızlı okunacak, aklınızda hoş anılar bırakıcak bir kitap ama daha fazlası var mı? Bence okumadıysanız okuyun ve kararı siz verin.




Az - Hakan Günday
Yeraltı edebiyatınında  "dehşet" diye adlandırabileceğimiz eserleri olan Hakan Günday, tüm eserler okunması gereken abimizdir. Bu kitabıda benim favorimdir. Derda adında bir kız çocuğunun ve aynı ismi taşıyan bir erkek çoğun hazin yaşam öyküsünü (kimi zaman tüylerinizi ürperte biliyor) anlatıyor. 

Zargana - Hakan Günday
Yine değişik bir dünya, yine Hakan Günday. Absürt diye nitelendirebileceğimiz tarzda. Beyni farklı işleyen kendisine Zargana ismi takmış bir adamı anlatıyor. Gerçekten çok ilginç. Okuyun gençler. 




 Ruhi Mücerret - Murat Menteş
Bu yazarında kitapları şahane. "Dublörün Dilemması"nı eklemeyi unutmuşum bak. Onuda buraya böyle iliştireyim. Subliminal mesajların nasıl yaygınlaştığını ve bunun için alternatif yolların oluşturulduğunu anlatan.  Hem oldukça komik hem düşündüren bir kitap.

Oğullar Ve Rencide Ruhlar - Alper Canıgüz
Beş yaşındaki bir çocuğun yaşadığı ve onun ağzından yazılmış macera dolu bir kitap. Beş yaşında bir çocuk ne yaşayıp ne anlatabilir demeyin. Bu öyle bir çocuk değil. Bu kitabın ikincisi de çıkmış ama ne yalan söyleyim bu kitabın bende bıraktığı o tadı kaçırmamak için okumadım. Ama siz ona da bakabilirsiniz.

*
Kitap tavsiyelerim bitti fakat ah şunu da eklemeliydim, bunu nasıl unuttum dediğim öyle çok kitap var ki. Onları ilerleyen haftalarda paylaşacağım. Şimdilik Hoşça Kalın... 












Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Temiz İçerikli Ürünlere Mer'aba (!)

   Merhaba sevgili Heranyegane okuyucuları :)  Bugün sizlere faydalı olacağını düşündüğüm bir konu ile karşınızdayım. Tüm hemcinslerimin derdi ileriki yaşlarda daha iyi görünmek değil mi? İleride bile değil her an hatta şimdi , şu an iyi görünmek!! !!!   " Bu yüzünden de en iyi yatırım cildinize yaptığınız yatırım "   diyorum ben :)     Özellikle 40'lı yaşlarda cildimizin çok daha iyi görünmesi için şimdiden hem beslenmemize hem kullandığımız ürünlere dikkat etmemiz gerekiyor. Spora vs. hiç girmiyorum bile. Kızlar işimiz çok zor onu biliyoruz di mi? İyi veya sağlıklı olmak hiç kolay değil. Ben şahsen sadece 1 gün boyunca %100 sağlıklı beslenebiliyorum.  Da-ya-na-mı-yo-rum! Neyse bunları geçelim.   Artık dönem içeriği temiz ürünler kullanma dönemi. Sheido, Clarins, Bobbibrown, Lacome vs. gibi kozmetik firmalarının cilt bakımı ürünlerinden uzak durma vakti. Gelelim temiz içerikli ürün dediğimiz zaman aklımıza gelen ilk sorulara.. Peki diğer markalar kadar etk

İlk çekilişi baş-la-tı-yo-rum..

Şunun sevimliliğini görüyor musunuz? Bu tatlı mı tatlı panda ile birlikte mutlulukla  ilk çekilişimi başlatıyoruzzzz.. . Kaç tane çekilişe katıldım vallahi sayamadım. Hiç birini kazanamadım. Ama çekilişin açıklanacağı anı beklemek ve açıklanan isme bakmak epey heyecanlı oluyor. Kazanamamış olsam bile ben bu heyecanı seviyorum. Sizler için yeni bir heyecan başlatıyorum aslında bu süreçte ben daha çok heyecanlı olucam, biliyorum. Mazur görün. Tekrar belirteyim, anket sonucuna göre seçtim hediyeleri. Katılım için de ayrıca teşekkür ederim herkese. Heranyegane'nin ilk çekilişi!! Bence katılın millet. Heranyegane ismini nasıl bulduğumu da anlatıcam sizlere. Arada böyle sohbet yazıları yazıyorum ya onların arasına sıkıştıracağım. HEDİYELER Görsellerini de bu şekilde eklemiş oldum. Umarım kazanan kişi severek okur ve kitabını okurken mum odasına hoş bir hava katar.  * Ayrıca çekilişime minik bir kozmetik kutusu ekleyeceğim. Herkesin gönlü olsun d

ZAYIFLAMANIN EN KOLAY YOLLARI

Biz kızlar hayatımızın belki de %80'inde diyetteyiz öyle değil mi? Aslında diyet yapmadan sadece ufak detaylara dikkat ederek zayıflamak ve zayıf kalmak mümkün  Önce sağlığımız için sonra fazla kilolardan kurtulmak için - fast food'u - minimum a indirmek önemli! o çok sevdiğimiz cipsler, asitli ve çok şekerli içecekler... önce minimuma iniyor. sonra vedalaşıyoruz. 2. kural ise ben su içemiyorum demek yok! bol bol su içeceğiz. Vücudumuzu içeriden de temizlememiz gerekiyor. Su içmek metabolizmamızı da hızlandıracak günde 2-3 litre tüketmemiz gerekiyor. *Suyunuzun içine limon, tarçın, elma katarak içimini kolay hale de getirebilirsiniz. Ayrıca yeşil çay da içerek metabolizma hızınızı arttırabilirsiniz. Gelelim yaptığımız diğer basit bir hataya; hızlı yemek yemek ve çiğnemeden lokmaları yutmak. -Fark etmeden çok hızlı yemek yiyoruz. Onun yerine tatlı tatlı çiğneyerek, yemeğin tadını alarak yemek yersek midemiz mutlu olur ve yediklerimizin sindirimi daha kolay olacağın