Ana içeriğe atla

Değerli mi Değerli Cildimiz


*Uzun zamandır farklı konularda yazılar yazmayı kestiğimin farkındayım. Bugün hem havamız hem gündemimizin değişmesi adına farklı bir post hazırladım.


  *20 yaşını geçmiş her genç bayanın cildiyle ilgili sıkıntıları da başlıyor. Hep dediğim gibi sadece bayanlar değil, erkekler için de geçerli.


  *Öncelikle cildimizin yağlı mı, kuru mu yoksa karma mı olduğunu bilmemiz gerekiyor. Bunu zaten biliyorsunuzdur fakat test etmenin de türlü yolları var, gelin bir tanesini beraber deneyelim.



*


PRATİK CİLT TESTİ

1. CİLDİNİZİ SU VE SABUNLA TEMİZLEDİĞİNİZDE NASIL HİSSEDERSİNİZ?

a. Gergin, cildiniz yüzünüze küçük gelmiş gibi.
b. Düz ve rahat
c. Kuru ve bazı yerlerde kaşınma hissi.
d. İyi -oldukça rahat
e. Bazı bölgeler kuru, bazı bölgeler iyi.

2. CİLDİNİZİ KREM TEMİZLEYİCİYLE TEMİZLEDİĞİNİZDE NASIL HİSSEDERSİNİZ?

a. Göreceli olarak daha iyi.
b. Düz ve rahat
c. Bazen iyi, bazen kaşıntılı.
d. Oldukça yağlı
e. Bazı bölgeler yağlı ve bazı bölgeler iyi.

3. CİLDİNİZ GÜN ORTASINDA GENELLİKLE NASIL GÖRÜNÜR?

a. Pul pul dökülen bir görüntü.
b. Taze ve temiz.
c. Pul pul ve bazı kırmızılıklar.
d. Parlak
e. T bölgesi parlak (Alın, burun altı ve çene)

4. NE SIKLIKTA SİVİLCENİZ ÇIKAR?

a. Hiçbir zaman
b. Özel günlerde (Menstrüasyon öncesi yada boyunca)
c. Nadiren
d. Sık sık
e. Sık sık T Bölgesinde

5. CİLT TONİĞİ KULLANDIĞINIZDA CİLDİNİZ NASIL TEPKİ VERİR?

a. Sızlar
b. Problem olmaz
c. Acır ve kaşınır
d. Tazelik, temizlik hissi verir
e. Bazı bölgelerde tazelik, bazı bölgelerde kaşıntı hissi oluşur.

6. ZENGİN BİR GECE KREMİNE CİLDİNİZ NASIL BİR TEPKİ VERİR?

a. Çok iyi hisseder.
b. İyi hisseder.
c. Bazen iyi, bazen kaşıntılı hisseder.
d. Cildim çok yağlı görünür.
e. T Bölgesi yağlı, yanaklar iyi görünür.

DEĞERLENDİRME

Yukarıdaki sorulara en çok hangi şıkkı seçtiğinize göre CİLT TİPİNİZ.

(a) lar çoksa : KURU bir cildiniz var.
(b) ler çoksa : NORMAL bir cildizi var.
(c) ler çoksa : HASSAS bir cildizi var.
(d) ler çoksa : YAĞLI bir cildizi var.
(e) ler çoksa : KARMA bir cildizi var.



*

  *Benim test sonucum karma çıkıyor. Bu sonuca göre ürün seçimleri yapmalısınız. Genelde cilt ürünleri satılan yerlerde bu konular üzerine eğitimli kişiler bulunur fakat onlar da yeni gelen ürünleri tanıtmak ve satmakla görevli olduğu için malesef yeni ürünleri gözünüze sokuyorlar. Bu detayı verdikten sonra geçelim.

*Cildimizin daha sağlıklı, parlak ve pürüzsüz görünmesi için yapılması gerekenleri adım adım anlatacağım. Şimdiden söyleyeyim biraz uzun bir yazı bekliyor sizleri. Elinize kahvenizi/çayınızı alıp yavaş yavaş okumanızı tavsiye ederim.


  *Daha önceki yazımda kullandığım ürünleri paylaşmıştım, yazıya şuradan ulaşabilirsiniz. Kullandığım ürünleri geçen haftalarda bitirdim. Oldukça güzel ürünlerdi. Sadece yüz yıkama ürünü biraz daha kremsi yani yoğun yapıda olmasından dolayı kullanımı biraz zordu. Bu seti sadece devamlı kullandığım nemlendirici için almış olduğumdan tekrardan satın almadım. Eskiden kullandığım ürünlerimden satın aldım. Gelin biraz onlardan konuşalım.




*Yüz yıkama jeli olarak Kiehl's kullanıyordum ve tekrar devam etmeye başladım. Bunu da set olarak satın aldım. O yüzden hepsi ufak boy. Ufak olduklarına bakmayın en az 4 ay kullanabileceğim. Nemlendirici ise geçen post ile aynı hiç değişmeyecek. Oldukça memnunum hem benim gibi karma cilt tipinde olanlar hem normal cilde sahip olanlar kullanabilirler. Aşırı bir kuruluğu olmayan kuru ciltlere sahip olanlar da kullanabilir.




*Şimdi gelelim arada sırada yüzünde sivilceler çıkanlar için tavsiyelerime. Yukarıda gördükleriniz benim kurtarıcılarım. Sivilcelerimden bir gün içinde kurtuluyorum ne şişlik ne acı çekiyorum. -Lütfen sivilcelerinizle asla ama asla oynamayın. Hele patlatmayı aklınızdan dahi geçirmeyin. Yıkama ve tonikleme işleminden sonra Clinique nemlendiriciyi uyguluyorum. 5 dk sonra yüzümdeki yağ dengesini sağlıyor ardından gördüğünüz serumu sivilcelerime kulak pamuğu ile uyguluyorum.  Farklı bir iyileştirici yöntem ise hamur mayası ve limon+karbonat karışımı kısa süre içinde çözüm veriyor.


 *Farklı bir kurtarıcı krem ise La Roche - Posay markasının Effaclar K kremi. Genellikle makyaj yapmadan önce sivilcelerimin üzerine bu kremi uyguluyorum. O zaman fondoten fırçasıyla  sivilce mikrobunu yayılmaktan kurtarıyorum. Gördüğünüz gibi bitmesine 1-2 kullanım kaldı. Bu ürünü dermomarket.com veya kozmela.com adresinden sipariş veriyorum, ertesi gün elime ulaşıyor. Eğer gidip satın almak isterseniz eczanelerden temin edebilirsiniz.




  *Sivilcelerimizin olmadığı zamanlarda uyguladığımız maskelere gelelim. Maske uyguladığım zamanlar gerçekten yüzümü tertemiz hissediyorum. Aslına bakarsanız Yves Rocher markası ne kadar kaliteli tartışılır. Ben iki ürününden vazgeçemiyorum. Bitirdikçe alıyorum. Yüzümde bir alerji veya sivilce yapma gibi bir durumu olmadı. Yukarıda gördüğünüz -Masque effet glace- maskesi üç veya dört günde  uygulanabiliyor. Uygulayınca yüzünüz karıncalanıyor. Böyle minik minik hissediyorsunuz. Benim hoşuma gidiyor çünkü yüzünüzde bir işlem olduğunu fark ediyorsunuz.  Sitesinde şöyle bir açıklama yapmış -TIK . Meşhur Glamglow maskesinden bahsetmek gerekirse tamamen siyah noktaları yok etmek için uğraşıyor. Gözenekleri de sıkılaştırdığını vaat ediyor. Fakat ben öyle bir etkisini göremedim. Yüzünüze sürdükten 20 dakika sonra gözeneklerinizin olduğu yerlerde kirlerin biriktiğini görüyorsunuz. Yıkama işlemini yaparken ben yüzümü ıslattıktan sonra pamukla siliyorum. Çünkü suyla yıkarken kirli maskenin yüzüme dağılmasını istemiyorum. Glamglow maskeyi de 7 veya 10 gün ara ile kullanılması tavsiye ediliyor. 


  *Yaşasın Peeling!! Genellikle maske yapmadan önce peeling yapıyorum. Bu işlemi sadece Glamglow uygularken değiştiriyorum, Glamglow uygulamasından sonra peeling yapıyorum. Bu minik ayrıntıdan sonra Yves Rocher markasının diğer vazgeçemediğim ürünü olan kayısılı peeling ini görüyorsunuz. Bahsini eminim çok duymuşsunuzdur. Miss gibi kokuyor ve peeling işlemini hakkıyla yerine getiriyor. Detaylı bilgisi için -TIK . Diğer peeling ise yüzüm kurumaya meyilli olduğu zamanlar kullanıyorum. Çünkü uygulamadan sonra kremsi yapısı yüzümü nemlendiriyor ve biraz olsun yağlı bir his bırakıyor. Bence yağlı cilde sahip olanlar bu ürünü asla tercih etmemeli.



  
  *En sevmediğim kısım ise makyaj temizleme olabilir. "O kadar uğraştım şimdi silicem" durumu değil benim olayım. ÇIKMIYOOOOR!!!  İki bazlı olanlar ise gözlerimi yağlı bırakıyor. O markayı denedim, bu markayı denedim yok işte hepsi yağlı bırakıyor, sevmiyorum.
Siz de benim gibi mi düşünüyorsunuz ?  O zaman gördüğünüz ürünler ŞAHANE. Lireac marka olan yüz yıkama jeli göz makyajınızı, yüz makyajınızı temizlemek için var. Korkmayın zarar vermeyecek gözlerinize. İstediğiniz kadar sürün ve yavaşça ovalayın. Hoop! gitti. Tabii suya dayanıklı makyaj malzemeleri kullandıysanız işinizi bir adım öteye taşıyıp, yüzünüzü kurulamadan önce temizleme suyu ile silebilirsiniz ve Hoop! gitti. Bunun için de gördüğünüz gibi Bioderma H2O kullanıyorum. Daha sonra eğer cildinizde kuruluk hissederseniz temizleme sütü kullanabilirsiniz. Benim tercihlerimi yukarıda görüyorsunuz.

*Aslında kullandığım bir kaç ürün daha var fakat yazı yeterince uzun olduğundan başka bir yazıya erteliyorum onları. Şimdilik bu kadar Hoşça Kalın..

*
Photobucket

(Sonuna kadar okuyan herkesin gözlerimden öperim. Umarım beğenmiş ve yararlı bulmuşsunuzdur. İzleyici olmayı ve sorularınız varsa yorum bırakmayı unutmayın.)

*










Yorumlar

  1. Merhaba :)
    Dünyanın ilk çoklu sosyal alışveriş platformu buypasa.com açılıyor; kampanyalı cilt bakımı ürünleri, ücretsiz sanal dükkanlar yakında sizlerle buluşuyor. Detaylar için http://sanalpazar24.net adresini ziyaret edebilirsiniz.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Temiz İçerikli Ürünlere Mer'aba (!)

   Merhaba sevgili Heranyegane okuyucuları :)  Bugün sizlere faydalı olacağını düşündüğüm bir konu ile karşınızdayım. Tüm hemcinslerimin derdi ileriki yaşlarda daha iyi görünmek değil mi? İleride bile değil her an hatta şimdi , şu an iyi görünmek!! !!!   " Bu yüzünden de en iyi yatırım cildinize yaptığınız yatırım "   diyorum ben :)     Özellikle 40'lı yaşlarda cildimizin çok daha iyi görünmesi için şimdiden hem beslenmemize hem kullandığımız ürünlere dikkat etmemiz gerekiyor. Spora vs. hiç girmiyorum bile. Kızlar işimiz çok zor onu biliyoruz di mi? İyi veya sağlıklı olmak hiç kolay değil. Ben şahsen sadece 1 gün boyunca %100 sağlıklı beslenebiliyorum.  Da-ya-na-mı-yo-rum! Neyse bunları geçelim.   Artık dönem içeriği temiz ürünler kullanma dönemi. Sheido, Clarins, Bobbibrown, Lacome vs. gibi kozmetik firmalarının cilt bakımı ürünlerinden uzak durma vakti. Gelelim temiz içerikli ürün dediğimiz zaman aklımıza gelen ilk sorulara.. Peki diğer markalar kadar etk

İlk çekilişi baş-la-tı-yo-rum..

Şunun sevimliliğini görüyor musunuz? Bu tatlı mı tatlı panda ile birlikte mutlulukla  ilk çekilişimi başlatıyoruzzzz.. . Kaç tane çekilişe katıldım vallahi sayamadım. Hiç birini kazanamadım. Ama çekilişin açıklanacağı anı beklemek ve açıklanan isme bakmak epey heyecanlı oluyor. Kazanamamış olsam bile ben bu heyecanı seviyorum. Sizler için yeni bir heyecan başlatıyorum aslında bu süreçte ben daha çok heyecanlı olucam, biliyorum. Mazur görün. Tekrar belirteyim, anket sonucuna göre seçtim hediyeleri. Katılım için de ayrıca teşekkür ederim herkese. Heranyegane'nin ilk çekilişi!! Bence katılın millet. Heranyegane ismini nasıl bulduğumu da anlatıcam sizlere. Arada böyle sohbet yazıları yazıyorum ya onların arasına sıkıştıracağım. HEDİYELER Görsellerini de bu şekilde eklemiş oldum. Umarım kazanan kişi severek okur ve kitabını okurken mum odasına hoş bir hava katar.  * Ayrıca çekilişime minik bir kozmetik kutusu ekleyeceğim. Herkesin gönlü olsun d

ZAYIFLAMANIN EN KOLAY YOLLARI

Biz kızlar hayatımızın belki de %80'inde diyetteyiz öyle değil mi? Aslında diyet yapmadan sadece ufak detaylara dikkat ederek zayıflamak ve zayıf kalmak mümkün  Önce sağlığımız için sonra fazla kilolardan kurtulmak için - fast food'u - minimum a indirmek önemli! o çok sevdiğimiz cipsler, asitli ve çok şekerli içecekler... önce minimuma iniyor. sonra vedalaşıyoruz. 2. kural ise ben su içemiyorum demek yok! bol bol su içeceğiz. Vücudumuzu içeriden de temizlememiz gerekiyor. Su içmek metabolizmamızı da hızlandıracak günde 2-3 litre tüketmemiz gerekiyor. *Suyunuzun içine limon, tarçın, elma katarak içimini kolay hale de getirebilirsiniz. Ayrıca yeşil çay da içerek metabolizma hızınızı arttırabilirsiniz. Gelelim yaptığımız diğer basit bir hataya; hızlı yemek yemek ve çiğnemeden lokmaları yutmak. -Fark etmeden çok hızlı yemek yiyoruz. Onun yerine tatlı tatlı çiğneyerek, yemeğin tadını alarak yemek yersek midemiz mutlu olur ve yediklerimizin sindirimi daha kolay olacağın