Ana içeriğe atla

Derbeder



Bugün yazı yayınlayamayacak kadar yorulduğumu düşünürken National Geographic dergisinde "Denizlerin Devi" başlığını gördüm. 

Buradan da aklıma dünyanın en yalnız balinası geldi. Tekrar içimi bir hüzün kapladı.


Bu balinamızdan bahsedip yalnızlığını uzaktan da olsa paylaşmak istedim.
Yalnız balina kendi türlerinden başka bir dilde konuşuyor. Bu yüzden iletişim kuramıyor. Çıkardığı farklı ses diğer balinalar tarafından fark edilemiyor. Normal bir balinanın çıkardığı ses aralığı 15-25 hertz arası değişirken onunki 52 hertz. Hiçbir gruba ya da topluluğa ait değil.Hiçbir zaman da olmayacak. Umutları iyice kırılan yalnız balina daha da acıklı söylüyor şarkısını, söyledikçe de görünmez oluyor. Her yakarışı boşlukta kalıyor. Ah be!! Bu balinaya bir isim koyulacak olsa kesin "Derbeder" konulurdu. Aynı Derbeder Ali gibi. Hani var ya, kesin hatırlarsınız Türkan Şoray ile Ediz Hun başrolde, çingene filmiydi. Ediz Hun'un başına gelmeyen kalmıyordu.Bir benzerlikleri daha var Derbeder Ali'nin Gelincik için bestesi vardı aynı bizim yalnız balinamızın yanlış bestesi gibi. Filmdeki Derbeder Ali sonunda aşkına kavuşuyordu. Peki bizim derbeder Balina kavuşabilecek mi?

(Bu durumun bilimsel açıklamasını Ntv haber yapmış bakalım neler yazmış, Derbeder Balina için.)


Yalnız balinanın şarkısı



Yıllardır okyanusta tek başına arkadaş bulmak için gezen balina, sesini balıklara duyuramasa da, 1989’da ABD’li denizciler tarafından fark edildi. 



Balina çıkardığı özel ses sayesinde bilim adamları tarafından kolayca takip ediliyor. Ancak balinanın neden bu frekanstaki sesi çıkardığını kimse açıklayamıyor. 



Tahminler iki farklı türün birleşmesinden meydana gelen bir melez olduğu yönünde. Bir kriptozoologa göre '52 hertz' balinası sandığımızdan çok uzun süredir yalnız. Türünün rastlanan tek örneği yıllardır şarkısını kendi cinsinden bir balinayı bulmak için söylemeye devam ediyor.

Yorumlar

  1. Ay kurban olurum. bu balinaya çok üzüldüm ya :( paylaşımın için teşekkür ederim canım sayende yeni bir şey öğrendim

    YanıtlaSil
  2. rica ederim, yazdıklarım yararlı olunca epey seviniyorum :) Benim sebepsiz yere hep aklıma geliyor bu derbeder, üzülüyorum.

    YanıtlaSil
  3. Çok güzelmiş. Lütfen yazı yayınlayın,zira günün yorgunluğunu gece olunca blog yazıları okuyarak atmaya çalışıyorum 😊

    YanıtlaSil
  4. Bu isteği memnuniyetle yerine getirebilirim :):) ayrıca çok teşekkürler bazı şeylerin değerlerini bilenler olması çok güzel :) siz de yazmayi ihmal etmeyin :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Temiz İçerikli Ürünlere Mer'aba (!)

   Merhaba sevgili Heranyegane okuyucuları :)  Bugün sizlere faydalı olacağını düşündüğüm bir konu ile karşınızdayım. Tüm hemcinslerimin derdi ileriki yaşlarda daha iyi görünmek değil mi? İleride bile değil her an hatta şimdi , şu an iyi görünmek!! !!!   " Bu yüzünden de en iyi yatırım cildinize yaptığınız yatırım "   diyorum ben :)     Özellikle 40'lı yaşlarda cildimizin çok daha iyi görünmesi için şimdiden hem beslenmemize hem kullandığımız ürünlere dikkat etmemiz gerekiyor. Spora vs. hiç girmiyorum bile. Kızlar işimiz çok zor onu biliyoruz di mi? İyi veya sağlıklı olmak hiç kolay değil. Ben şahsen sadece 1 gün boyunca %100 sağlıklı beslenebiliyorum.  Da-ya-na-mı-yo-rum! Neyse bunları geçelim.   Artık dönem içeriği temiz ürünler kullanma dönemi. Sheido, Clarins, Bobbibrown, Lacome vs. gibi kozmetik firmalarının cilt bakımı ürünlerinden uzak durma vakti. Gelelim temiz içerikli ürün dediğimiz zaman aklımıza gelen ilk sorulara.. Peki diğer markalar kadar etk

İlk çekilişi baş-la-tı-yo-rum..

Şunun sevimliliğini görüyor musunuz? Bu tatlı mı tatlı panda ile birlikte mutlulukla  ilk çekilişimi başlatıyoruzzzz.. . Kaç tane çekilişe katıldım vallahi sayamadım. Hiç birini kazanamadım. Ama çekilişin açıklanacağı anı beklemek ve açıklanan isme bakmak epey heyecanlı oluyor. Kazanamamış olsam bile ben bu heyecanı seviyorum. Sizler için yeni bir heyecan başlatıyorum aslında bu süreçte ben daha çok heyecanlı olucam, biliyorum. Mazur görün. Tekrar belirteyim, anket sonucuna göre seçtim hediyeleri. Katılım için de ayrıca teşekkür ederim herkese. Heranyegane'nin ilk çekilişi!! Bence katılın millet. Heranyegane ismini nasıl bulduğumu da anlatıcam sizlere. Arada böyle sohbet yazıları yazıyorum ya onların arasına sıkıştıracağım. HEDİYELER Görsellerini de bu şekilde eklemiş oldum. Umarım kazanan kişi severek okur ve kitabını okurken mum odasına hoş bir hava katar.  * Ayrıca çekilişime minik bir kozmetik kutusu ekleyeceğim. Herkesin gönlü olsun d

ZAYIFLAMANIN EN KOLAY YOLLARI

Biz kızlar hayatımızın belki de %80'inde diyetteyiz öyle değil mi? Aslında diyet yapmadan sadece ufak detaylara dikkat ederek zayıflamak ve zayıf kalmak mümkün  Önce sağlığımız için sonra fazla kilolardan kurtulmak için - fast food'u - minimum a indirmek önemli! o çok sevdiğimiz cipsler, asitli ve çok şekerli içecekler... önce minimuma iniyor. sonra vedalaşıyoruz. 2. kural ise ben su içemiyorum demek yok! bol bol su içeceğiz. Vücudumuzu içeriden de temizlememiz gerekiyor. Su içmek metabolizmamızı da hızlandıracak günde 2-3 litre tüketmemiz gerekiyor. *Suyunuzun içine limon, tarçın, elma katarak içimini kolay hale de getirebilirsiniz. Ayrıca yeşil çay da içerek metabolizma hızınızı arttırabilirsiniz. Gelelim yaptığımız diğer basit bir hataya; hızlı yemek yemek ve çiğnemeden lokmaları yutmak. -Fark etmeden çok hızlı yemek yiyoruz. Onun yerine tatlı tatlı çiğneyerek, yemeğin tadını alarak yemek yersek midemiz mutlu olur ve yediklerimizin sindirimi daha kolay olacağın